Fedora, Linux

Fedora na LinuxExpu

LinuxExpo už má 10 let, ale stánek Fedory se na něm objevil poprvé. Podařilo se mi na poslední chvíli zamluvit stánek a skupinu lidí od nás z brněnské pobočky Red Hatu, kteří by mi se stánkem pomohli. LinuxExpo už je sice oficiálně přejmenované na Open Source Conference a sponzorem je Microsoft, ale v komunitě i nadále přetrvává název LinuxExpo a i drtivá většina návštěvníků jsou linuxáci.

Náš stánek byl umístěný mezi Wikipedií a Ubuntu. Sice se nám nepodařilo v tak krátkém čase dostat poutače od německých Fedora ambasadorů, ale myslím, že jsme si poradili dobře. Vytiskli jsme několik velkých plakátů na plotteru a ty stánek vyzdobily docela pěkně. Dva monitory jsme si půjčili z pražské pobočky Red Hatu (tímto děkuju Matěji Ceplovi, který je nám jak půjčil, tak pomohl donést a nainstalovat na stánek). Na stánku jsme měli připravená instalační média, která jsme dostali od německých ambasadorů, různé samolepky, odznáčky, propagační materiály atd. Pro návštěvníky byly připraveny dva monitory s Fedorou 15. Na jednom běželo KDE 4 a na druhém GNOME 3. Ze začátku jsem byl na stánku jenom já a Jarda Řezník, takže role byly rozděleny jasně: já jsem představoval GNOME 3 a Jarda svoje KDE 4.

Byl jsem docela překvapený zájmem. Poprvé se někde na výstavě v ČR objevil stánek Fedory a vyrojilo se docela dost jejích uživatelů. Celkově byl náš stánek pořád v permanenci. GNOME 3 jsem prezentoval tolikrát, že už znám v GNOME Shellu snad každý pixel. Objevili se také lidi, kteří se zajímali o to, jak se zapojit a něčím přispět. Doporučovali jsme jim například test days. Když už jsem začal pomalu ztrácet čas, dorazili z Brna posily – Víťa Humpa a Kamil Páral. Během odpoledne se k nám připojili i Luděk Šmíd a Petr Kovář, kteří měli na konferenci přednášky.

Propagačních materiálů nakonec nebylo dost. Instalační média mizela doslova před očima a pokud bych část neschoval před sběrači propisek pro ty, kteří si o ně řekli a měli o ně opravdu zájem, došly by nám asi po hodině a půl. Stejně tak to bylo i s jinými propagačními drobnostmi.

Po skončení konference jsme se odebrali do nedaleké restaurace na Distro Party, kterou jsem taktéž svolával já. Opět se tam sešli lidi z několika distribucí (Fedora, openSUSE, Mandriva, Ubuntu, Debian,…). Škoda jen, že autobus do Brna jel tak brzno…

Fotogalerie z celé akce

Stánek Fedory

Leave a comment